Saturday, August 29, 2009

Tiada Manusia Layak Mengampunkan Kartika

"Ketika TGNA mengatakan penyokong UMNO tidak layak masuk syurga, maka gegak gempita seluruh negara mengulas dan menghentam TGNA. Semua pihak yang ingin mengambil kesempatan tanpa segan silu menyerang TGNA dengan hujah hanya Allah s.w.t yang layak menentukan siapa yang masuk neraka dan siapa yang masuk syurga.

Malah Tun Mahathir yang nyanyukpun berani mengulas mengatakan sesiapa yang hendak masuk syurga boleh tanya TGNA.

Anak murid Mahathir, Harussani pun dengan tegas dan bercakap dengan keluar urat leher berhujah dengan ayat quran, hanya Allah yang layak menentukan ahli syurga dan neraka.

Majlis fatwa pun muncul sama, imam imam Jakim, ulamak terompah dan para pengampu berlumba lumba ingin membela pemimpin UMNO. Padahal sifir mudah telah Rasulullah tinggalkan kepada semua umat Islam. Barang siapa yang ingkar kepada Allah maka tempatnya adalah neraka. Barang siapa yang menyokong kezaliman haram baginya syurga. Barang siapa yang menggalakkan maksiat akan dibakar dengan api yang menyala nyala. Para alim yang membisu dan tidak menegakkan kebenaran maka akan dihumban ke neraka yang paling dalam.

Apakah semua pengampu pengampu tidak pernah mendapat rumusan di atas di dalam quran dan hadis?

Paling aneh pula sebaliknya berlaku ke atas kes Kartika yang dihukum sebat kerana kesalahan meminum arak. Berlumba lumba pulak para pengampu yang menyokong pesalah. Ramai yanng merayu supaya dikaji semula. Ramai yang minta supaya hukuman sebat dibatalkan. Jika diteliti peribadi orang orang yang ingin hukuman sebat dikaji, ternyata dia sendiri dah serasi sangat dengan minuman syaitan tersebut. Ada yang anak saudara menjadi saudagar arak. Jadi CEO syarikat arak.

Dan seperti biasa juga timbullah ulamak terompah pengampu mengulas, hukuman tersebut tidak menepati kehendak Islam sebab hanya enam sebatan. Hukum Islam kenalah sebat lapan puluh rotan. Habis, denda lima ribu tu menepati islam ke? penjara menepati kehendak islam ke? Atau membiarkan orang Islam minum arak dengan bebasnya lebih menepati kehendak Islam?

Kenapa dalam isu ini tiada sesiapa yang berhujah, hanya tuhan yang layak mengampunkan kartika? Kenapa harussani tidak bergegas di depan media mengatakan kita semua tidak layak menentukan pengampunan Kartika? Kenapa Harussani tidak membaca ayat ayat dan hadis sebanyak banyaknya dalam sidang media? Kenapa tidak dijelaskan sejelas jelasnya hukum terhadap orang Islam yang minum arak? Kenapa tidak mengulas di television sepertimana ketika dia berada di Mesir? Padahal dalam isu 'tidak layak masuk syurga', Harussani sedang berpropaganda di depan pelajar mesir, masih sanggup mengulas di tv malaysia, menghentam TGNA.

Begitulah sebenarnya akan berlaku kepada orang alim bila berada dalam gelumang najis UMNO. Kita sendiri sudah dapat meneka bila masa dia akan berhujah dan bila masa dia akan membisu. Segala hukum hakam hanya menjadi mata pencarian mereka, untuk mengisi perut mereka yang lapar.


Sumber:tranungkite

No comments:

Post a Comment