Thursday, July 30, 2009

TERUSKAN PERJUANGANMU WAHAI TUAN GURU

Jahannam UMNO ! Kasar ?
1. Islam agama rahmah . Berkembang dan berdaulat dengan ketinggian akhlak dan nilai keperibadian tinggi para pejuangnya . Membawa kebenaran tanpa gentar , meredah ranjau tanpa gusar dan mendepani musuh tanpa risau .

2. Namun pejuang Islam sering menjadi mangsa musuh yang bukan sahaja tidak tahu masa dan waktu untuk menyerang bahkan tidak pernah mengenal mangsa untuk dibelasah .

3. Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz sebagai contoh adalah antara pejuang Islam tanahair yang sering dibelasah oleh UMNO dan BN . Bermula beliau sebagai Pesuruhjaya biasa memimpin PAS Kelantan sehinggalah beliau kini 19 tahun menjadi Pesuruhjaya merangkap Menteri Besar .

4. Reputasinya tidak sudah - sudah diperlekeh dan dipersenda oleh musuh . Kepimpinannya dipersenda dan keperibadiannya dipertikai . Kerajaannya ditekan dan dianiaya . Lebih malang keluarganya juga dizalimi . Anak kesayangannya dipenjara selama 6 tahun untuk memberi tekanan psikologi kepadanya .

5. Usahlah saya lakarkan betapa derita dan sengsaranya Tuan Guru menempuh perjalanan sebagai seorang pejuang demi memartabatkan Islam di atas tanahair ini . Ia diuji dari awal hingga ke penghujung jalan .

6. Sepanjang tempoh itu , Tuan Guru Nik Abdul Aziz mampu bertahan dan menyerap segala tekanan yang dibebankan ke atasnya . Ia mampu menyimpan segala rekod kedukaan bersama garis wajah yang semakin menampakkan usia . Namun jiwanya kental , fikirannya beraqal dan hatinya cekal . Ini membuatkan musuh seperti kehilangan aqal , bagaimana lagi mahu menjatuhkan reputasi beliau sekurang - kurangnya mempalit lumpur diwajah bersihnya.

7. Sesekali Tuan Guru berpeluang membalas serangan yang dihalakan kepadanya bertubi arus . Sesekali dibalas dan dikilas , kelihatan UMNO dan BN mengelumpur kesakitan tidak terperi lantaran bisa serangan biarpun hanya sesekali . Terkini Tuan Guru melepaskan seni "flying kick"nya yang disebut sebagai "jahannam" dan tepat mengenai sasaran .

8. UMNO dan BN jelas merasai bisa yang mula menjalar akibat flying kick tersebut . Lalu mereka mengerahkan seluruh tenaga yang masih bersisa untuk menyerang balas tanpa berkira dan berlengah . saya senyum sendiri , rupanya masih berbisa tendangan Tuan Guru biarpun tenaga dan kudrat kian dimamah usia .

9. Mulanya umum menganggap Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak wajar memberi tendangan itu . Sebagai Tok Guru mestilah bersopan . Ulama' kerajaan seperti Harussani tentu tidak pernah merasai penderitaan teruk sebagaimana yang dialami oleh Tuan Guru . Justeru itu mereka tidak boleh menerima kenyataan Tuan Guru sanggup berkata demikian . Benar ! siapa yang tidak pernah dizalimi adalah tidak dibenarkan berkata kesat dan kasar . Kerana tiada sebab untuk berbuat demikian . Berbeza mereka yang dizalimi . Firman Allah swt :

لَا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَنْ ظُلِمَ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا


Allah swt sememangnya tidak suka perkataan yang buruk dilafazkan secara jelas kecuali mereka yang dizalimi dan adalah Allah swt Tuhan Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui .


10. Tuan Guru seorang yang dizalimi . Seluruh media UMNO dan BN sejak dulu menyerang beliau , sementara beliau tidak mempunyai media secukupnya untuk menjawab . Kerajaan pusat tekan dan tindas kerajaan pimpinannya sedang beliau tidak mampu untuk menindas kerajaan pusat . UMNO penjarakan anaknya selama 6 tahun tanpa pernah dibuktikan sebarang kesalahan di mahkamah , sedang beliau tidak mampu untuk memenjarakan anak - anak pimpinan UMNO biarpun untuk 6 minit . Maka apa yang mampu Tuan Guru kata ialah Jahannam UMNO !
Posted by Nasrudin Hassan at Tantawi at 04:20 0 comments Links to this post
Wednesday, 29 July 2009

No comments:

Post a Comment